water2.jpg

ابتکار: ايران رتبه اول "تنش آبي" در جهان را دارد

معاون رييس جمهور گفت: در رده بندي دنيا در بحث آب و خاک در جايگاه خوبي قرار نداريم و متاسفانه در تنش آبي نيز در دنيا در رتبه اول قرار داريم.

"معصومه ابتکار" بعدازظهر امروز (پنجشنبه) درجلسه مديريت بحران آب استان کرمان با تشکر از گزارش و اجراي طرح همياران آب در استان کرمان با بيان اينکه اراده خوبي در استان براي اجراي اين طرح شکل گرفته است افزود: هر جايي که در مسير درستي قرار بگيريم، بايد خدا را شاکر بوده و نسبت به تحقق اين اهداف و اجراي برنامه ها با جديت و دقت کار را دنبال کنيم.

ابتکار تصريح کرد: اين طرح بايد با دقت و جديت ادامه يابد زيرا اگر طرح همياران آب کارآيي خود را حفظ کند مي تواند موجب ايجاد اميدواري در مردم و کشاورزان شود و از اين طريق است که مي توان اميد به ادامه حيات در روستاها و مناطق کشاورزي را به وجود آورد.

رييس سازمان حفاظت از محيط زيست کشور با بيان اينکه ميزان آب مورد استفاده بيش از ظرفيت بارندگي و منابع موجود است اظهار کرد: اگر بخواهيم زيست بومي ما ادامه پيدا کند، نمي توانيم قوانين طبيعي و الهي را تغيير بدهيم و بايد به نگاه اکوسيستمي برگرديم و پيوند بين آب سطحي ، آب زيرزميني، مرتع و حفاظت از خاک و .. را رعايت کنيم که يک چرخه به هم پيوسته است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه در مناطق حفاظت شده سعي مي کنيم يک الگويي از مديريت پايدار داشته باشيم تصريح کرد: همواره بر الگوي حفاظت در دنيا در کنار برداشت مديريت شده تاکيد شده است و طرح همياران آب استان کرمان هم راستا با اين نگاه است و اگر بتوانيم اين طرح را با کيفيت لازم و مديريت دقيق پروژه و جلب مشارکت و انگيزه هاي قوي مردم پيش ببريم و کاري کنيم که تمام تشکل هاي ذينفع در کنار هم قرار گرفته تا طرح با سرعت، دقت و کارآيي کافي اتفاق بيفتد؛ مي توانيم به نقطه مطلوب و هدف مورد نظرمان دست يابيم.

ابتکار با بيان اينکه هدفگذاري اصلي طرح همياران آب؛ توسعه پايدار به ويژه در بخش کشاورزي است اظهار کرد: در رده بندي دنيا در بحث آب و خاک در جايگاه خوبي قرار نداريم و متاسفانه در تنش آبي نيز در دنيا در رتبه اول قرار داريم و مصر بعد از با 25 درصد فاصله در برداشت از سفره هاي زيرزميني از ايران در رتبه دوم قرار دارد که آماري نگران کننده است.

وي با بيان اينکه کشاورز براي اينکه بتواند کشاورزي کند ابتدا بايد نسبت به حفظ منابع آب و خاک مسووليت پذير باشد افزود: بايد رويکرد کشاورزان تغيير پيدا کند و کاري کنيم که همه در اين مسئله سهيم شده و به يک باور و درک مشترک برسيم تا بتوانيم کشاورزي پايدار و توسعه همگام با ملاحظات زيست محيطي در استان و کشور داشته باشيم.

معاون رييس جمهور با بيان اينکه حفظ کيفي منابع آب هم در بخش صنعت و هم کشاورزي امري بسيار مهم است تصريح کرد: متاسفانه نمونه هاي خوبي در آلايندگي آب هاي صنعتي نداريم. اين آلودگي ها و مصرف سموم مي تواند مشکلات آبي ما را حادتر کند و جا دارد که همگام با طرح همياران آب، مديريت پساب و فاضلاب نيز مورد توجه قرار گيرد و معتقدم با همت استاندار کرمان خيلي از اين طرح ها با حمايت بخش خصوصي و فاينانس قابل تحقق خواهد بود.

وي با بيان اينکه در خيلي از موضوعات زمان را از دست داده ايم افزود: در حال حاضر فرصت محدودي براي انجام کار داريم و ديگر نمي توانيم زمان را از دست بدهيم زيرا تغيير اقليم، کاهش نزولات آسماني و .. به شکلي است که شرايط ما را دشوارتر مي کند و لازمه آن نشان دادن واکنش مناسب است و طرح همياران آب در اين زمينه بسيار مفيد است و تلاش خود را براي حمايت هاي لازم در اين زمينه خواهيم کرد.

ابتکار بار ديگر با تاکيد بر الگو شدن طرح همياران آب در کشور، افزود: شايد اين طرح بتواند با مستندسازي به يک الگوي بين المللي براي کشورهايي که درگير مشکل در اين زمينه هستند، تبديل شود.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست همچنين در جريان سفر خود به کرمان در جلسه کارگروه گرد و غبار و احياء تالاب جازموريان با بيان اينکه مشکلات امروز جازموريان به علت سال ها بي توجهي و حتي انکار مشکلات اين منطقه بوده است اظهار کرد: متاسفانه در سال هاي گذشته نه تنها موضوع مشکلات اين منطقه مطرح نبوده بلکه در مواردي نيز انکار صورت مي گرفت که همين عوامل سب شد که اکنون با شرايطي مواجه هستيم که اين منطقه به کانون گرد و غبار تبديل شده و مشکلات زيادي براي مردم منطقه و استان به وجود آورده و امروز جازموريان سهم قابل توجهي در توليد گرد و غبار کشور دارد.

ابتکار اظهار کرد: اميدواريم مباحث مطرح شده در بحث نجات تالاب جازموريان را با هدف چاره يابي و اقدام اجرايي مبتني بر اطلاعات علمي و برنامه بتوانيم دنبال کنيم.

وي افزود: جازموريان موضوعي است که در سطح ملي براي دولت اهميت بسياري دارد و مقام معظم رهبري به طور خاص و ويژه به بحث گرد و غبار و استان کرمان توجه دارند و اين امر خط مشي کار ما را به خوبي روشن مي کند.

ابتکار تصريح کرد: با سياست هاي مورد تاکيد رييس جمهور در احياء تالاب ها و مواجه علمي و برنامه هاي مربوط به گرد و غبار، اراده جمعي براي تغيير روند گذشته و اجراي برنامه ها مبتني بر نگاه زيست محيطي شکل گرفته و خوشبختانه امروز حضور بخش هاي مختلف اجرايي کشور را در کنار هم داريم.

معاون رييس جمهور با بيان اينکه شايد مشکل ترين بخش اينگونه برنامه ها، هماهنگي بين بخشي و شکل گيري اراده ملي براي مسائل منطقه اي و ملي است که خوشبختانه اين اراده شکل گرفته و دولت مصمم است تصريح کرد: اختيارات و عملکرد دستگاه هاي اجرايي در بحث احياء تالاب ها، تعيين حقابه زيست محيطي، بازنگري سياست مديريت مراتع و ... موضوعاتي است که امروز در دستور کار دولت قرار گرفته است و به صورت راهبردي از سطح دولت تا شوراي عالي آب و حفاظت محيط زيست و شوراهاي بين بخشي اين موضوعات دنبال مي شوند.

وي با بيان اينکه بايد واقعيت هاي کشور و شرايط خاص اقليمي را براساس همه شواهد دنبال کنيم، تصريح کرد: بسياري از اتفاقات کنوني به دليل تغييرات اقليم در منطقه است و معتقديم که برنامه هاي ما در بخش هاي کشاورزي، صنعت و ... نيز بايد در انطباق با اين تغييرات اصلاح و بازنگري شود.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور بيان کرد: بايد کار مبتني بر مطالعات بين بخشي و بين استاني شبيه مدل کاري که براي پارک ملي درياچه اروميه داشتيم، انجام شود و پيشنهاد اين است که از طريق دولت اين کار پيگيري شود و پيشنهادات اوليه را در آن سطح دنبال خواهيم کرد.

معاون رييس جمهور با بيان اينکه بايد ساز و کار بين بخشي و بين استاني و با مشارکت همه ذينفعان و مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي استاني، ملي و بين المللي براي احياي تالاب جازموريان صورت گيرد، گفت: احياء يک تالاب به ويژه در شرايط کنوني که مي خواهيم الگوي کشاورزي و دامداري بهبود يافته و معيشت مردم تامين شود، از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با بيان اينکه مي‌دانيم که چاه هاي غيرمجاز يکي از دلايل وقوع مشکلات منطقه جازموريان است تصريح کرد: درصورت ادامه اين روند، لطمه جدي به معيشت مردم منطقه وارد مي شود و بايد براي بسته شدن اين چاه‌ها اقدامي جدي و سريع صورت گيرد.

ابتکار با بيان اينکه سياست دولت در راستاي منافع مردم است تصريح کرد: معتقديم تغييرات بايد با همکاري بين بخشي و جلب مشارکت مردم و سازمان هاي مردم نهاد انجام شود.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه بايد يک برنامه زمان بندي، اعتبارات، اعتبارات ملي، شکل مديريت کار و ... براي احياي تالاب جازموريان صورت گيرد ادامه داد: معتقدم بايد يک مدير ملي براي اين بحث تعيين و کارها طبق برنامه ريزي انجام شود و بايد الگوي درياچه اروميه و هامون،درباره جازموريان نيز اجرايي و دنبال شود تا بتوان اعتبارات کافي براي اين امر در نظر گرفت و از تجربيات خوب در اين حوزه استفاده شود.

معاون رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه بايد در معرفي تالاب جازموريان بيشتر تلاش شود تصريح کرد: مطمئن باشيد که اين آگاهي يک گام رو به جلو خواهد بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به گرد و غبارهاي ايجاد شده در منطقه نيز گفت: يک زاويه بحث گرد و غبار علاوه بر سلامت، بحث لطمه هايي است که به حوزه هاي اقتصاد، صنعت، کشاورزي و منابع طبيعي وارد مي شود که اين موضوع نشان مي دهد بايد در برخورد با اين پديده يک نگاه جامع داشته باشيم.

ابتکار تصريح کرد: يکي از اقدامات جدي دولت يازدهم که مورد حمايت مجلس نيز واقع شده است، بحث گرد و غبار و مبارزه با اين پديده است. خوشبختانه در حال حاضر در سطح برخي استان ها از جمله خوزستان و به صورت مقدماتي در استان کرمان؛ سند عملياتي مقابله با گرد و غبار در حال تدوين است که اين گام اوليه براي مبارزه با پديده خواهد بود.

وي ادامه داد: زماني که طرحي داشته باشيم مي توانيم با برنامه منسجم و همکاري ملي کار را جلو ببريم و تهيه سند مقابله با گرد و غبار استان کرمان گام مهمي در راستاي مبارزه با اين پديده است و از استاندار کرمان مي خواهيم در شوراي برنامه ريزي استان اين طرح را تصويب کنند تا بتوانيم با همکاري همه بخش هاي اجرايي برنامه را در سطح استان دنبال کنيم.

معاون رييس جمهور با تاکيد بر اينکه در سطح ملي پيگير اعتبارات و حمايت هاي لازم براي مبارزه با پديده گردو غبار هستيم تصريح کرد: اين يک گام رو به جلو است که استان کرمان سند مقابله با گرد و غبار را آماده کند.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: براي بحث گرد و غبار به دليل اهميت بين المللي موضوع و اثرات منطقه اي، از آنجايي که منطقه غرب آسيا و خاورميانه با ناامني و ناپايداري هاي زيادي مواجه است و دولت ها نمي توانند خيلي در مناسبات منطقه اي مشارکت کنند؛ درخواست داده ايم که در اجلاس آتي وزاري جهاني محيط زيست، موضوع سند جهاني براي مقابله با گرد و غبار با محوريت ايران تدوين شود که اين موضوع نيز مورد موافقت قرار گرفته است.

ابتکار افزود: قطعنامه اي پيشنهاد داده ايم که خاص منطقه غرب آسياست با تاکيد بر اينکه به دليل تغييرات آب و هوايي و ناامني در کشورهاي عراق، سوريه و ... آسيب بسيار زيادي از اين مسئله ديده‌ايم؛ ضرورت دارد جامعه جهاني نسبت به اين بحث با مسووليت و رويکرد کمک به حل اين مشکلات ورود کند و هر دو موضوع در دستور کار اجلاس بين المللي قرار گرفته است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم با احياء تالاب جازموريان و مديريت صحيح منابع زيرميني در استان، شرايط گرد و غبار بهبود پيدا کرده و مردم از جاذبه هاي طبيعي فوق العاده استان کرمان که از سرمايه هاي گردشگري کشور است، به خوبي استفاده کنند.

 

 

 

 

اکتشاف ژئوفیزیک ، دستگاه ژئوفیزیکی ، خرید و فروش معدن، معرفی دستگاه و تجهیزات ژئوفیزیک، ژئوفیزیک آب زیرزمینی، ژئوفیزیک معدن ، ژئوفیزیک نفت ، تجهیزات ژئوفیزیک ، ژئوفیزیک زمینی ، فروش معدن، ژئوفیزیکهوایی ، ژئوفیزیک دریایی ، اکتشاف ژئوفیزیکی معدن، ژئوفیزیک آبیابی ، اکتشاف آب زیرزمینی ، اکتشاف آبهای زیرزمینی ، ژئوفیزیک اکتشافی نفت ، ژئوفیزیک اکتشافی معدن ، ژئوفیزیک اکتشافی آب ، اکتشاف معدن ، اکتشاف نفت ، اکتشاف نفت و گاز ، اکتشاف آبهای زیرزمینی ، اکتشاف ژئوفیزیکی آب ، اکتشاف ژئوفیزیک نفت ، تعیین محل حفر چاه ، ژئوفیزیک مهندسی ، مهندسی ژئوفیزیک ، اکتشاف ژئوفیزیکی سرب ، ژئوفیزیک چاه آب ، اکتشاف ژئوفیزیکی آهن ، اکتشاف ژئوفیزیکی مس ، دستگاه ژئوفیزیکی ، ژئوفیزیک آبهای زیرزمینی ، اکتشاف ژئوفیزیکی آب زیرزمینی، ژئوفیزیک چاه آب زیرزمینی، آب زیرزمینی ، دستگاه ژئوفیزیک ، آبیابی ژئوفیزیک ، آبیابی ژئوفیزیکی ، اکتشاف ژئوفیزیک ، ژئوفیزیک چاه ، ژئوفیزیک آبیابی ، اکتشاف ، ژئوفیزیک ، ژئوفیزیکی ، تجهیزات ژئوفیزیک ، آبیابی ، آب یابی ، آبهای زیرزمینی ، هیدروژئوفیزیک ، معدن ، معادن ، نفت ، اکتشافات نفت، اکتشاف معدن، ژئوترمال، آبگرم، زمین گرمایی ، اکتشاف معدن آهن ، اکتشاف معدن سرب ، اکتشاف معدن روی ، اکتشاف معدن مس ، اکتشاف معدن منگنز ، تجهیزات ، دستگاه ، دستگاه ژئوفیزیک ، دستگاه ژئوالکتریک ، نرم افزار ژئوفیزیک ، ژئوفیزیک ، زلزله شناسی ، لرزه نگاری ، لرزه نگاری انکساری ، لرزه نگاری انعکاسی ، ژئوالکتریک ، قطبش القایی ، مقاومت ویژه الکتریکی ، مغناطیس سنجی ، الکترومغناطیس ، مگنتوتلوریک ، تلوریک ، مگنتومتر ، گرانی سنجی ، ژئورادار ، گراویمتری ، چاه پیمایی ، حفاری چاه ، شرکت حفاری ، چاه پیمایی ، چاه نگاری ، زمین شناسی، معدن ید، ید، معادن ید.

معرفی تجهیزات ژئوفیزیکی

water drop

water